جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

 

آنتالیا به عنوان مرکز گردشگری ترکیه و پنجمین شهر مشهور این کشور بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران از سراسر دنیا قرار گرفته است . شاید بیراه نباشد اگر بگوییم بعد از استانبول دومین شهر ترکیه است که ایرانیان علاقه زیادی به آن دارند . آنتالیا علاوه بر اینکه یک شهر ساحلی در حاشیه دریای مدیترانه است و آب و هوایی بسیار مطبوع دارد ؛ دارای جاذبه ها ، تفریحات و دیدنی های بسیاری نیز میباشد . جاذبه های باستانی مربوط به دوره های مختلف ، ساحل های آرام ، چشمه های جوشان و… فقط بخشی از جاهایی است که در سفر به این شهر میتوانید بروید . برای بازدید از همه دیدنی های آنتالیا به روز ها زمان احتیاج دارید . در ادامه با بلیط اینجا همراه باشید تا با تعدادی از جاهای دیدنی آنتالیا ؛ این شهر مدرن و در عین حال اصیل و تاریخی؛ بیشتر آشنا شوید .

 

کالیچی یا شهر باستانی

اولین جاذبه ای که در معرفی جاهای دیدنی آنتالیا به آن خواهیم پرداخت کالیچی با همان بافت تاریخی شهر است . با شنیدن بافت تاریخی حتما شما هم یاد یزد و کاشان خودمان می افتید . دقیقا درست است . این قسمت از آنتالیا دارای کوچه ها و خانه های قدیمی است که از زمان سلجوقیان و رومیان باستان در این شهر باقی مانده است . کوچه های این منطقه باریک و پر پیچ و خم است و خانه های قدیمی با دیوار های سنگی شما را به روزگاران گذشته میبرد .

یکی از خیابان های معروف کایچی ، خیابان مکزیک است که مملو از کافه ها ،رستوران ها ، فروشگاه و گالری های هنری است .همان طور که حتما در فیلم های ترکی دیده اید کافه ها صندلی هایشان را در خیابان میچینند و غذاهای محلی و قهوه ترک اصیل سرو میکنند .

علاوه بر جاذبه هایی مثل برج ساعت سنگی،مسجد محمد پاشاو …دو ساحل شنی و صخره ای در شرق و غرب منطقه کالیچی وجود دارد که به جذابیت و محبوبیت آن افزوده .قدم زدن در این منطقه که قلب تپنده شهر مدرن آنتالیا به شمار میرود و تماشای عمارت ها و بافت اصیل شهر، خاطره ای ماندگار برایتان ثبت میکند .

 

بندرگاه قدیمی

یک بندرگاه قدیمی که در صخره ها واقع شده و قطب اصلی اقتصاد آنتالیاست جاذبه دیگری است که در این شهر میتوان به بازدید از آن رفت . در حال حاضر همه تورهای قایقی آنتالیا سفرشان را از این اسکله شروع میکنند و تصویر قایق های بادبانی دریای مدیترانه زیبایی آن را دو چندان کرده . بازار ها ، کافه ها و فروشگاه های موجود در این بندر باعث شده یکی از اصلی ترین جاهایی باشد که گردشگران در سفر آنتالیا به آن بروند. قدمت این بندر بر اساس بررسی موج شکن های آن به دوره سلجوقیان میرسد و تا اواسط قرن بیست بندر اصلی آنتالیا محسوب میشده .تجربه ی آرامش و تماشای غروب در ساحل زیبای این بندر دلایل کافی برای بازدید از آن است .

 

دروازه هادریان

 

همان طور که گفتیم بافت تاریخی شهر یا همان کالیچی مملو از جاذبه های تاریخی است . دروازه هادریان که دروازه اصلی ورود به کالیچی است از جمله این جاذبه هاست . این دروازه که با دیوار های بلند و با شکوه خودنمایی میکند، بر جای مانده از ۱۳۰ سال قبل از میلاد مسیح میباشد و به افتخار ورود امپراطور دوم روم یعنی هادریانوس ساخته شده است . اصل این دروازه هادریان دو طبقه بوده که در طی زمان طبقه دوم از بین رفته و امروز فقط طبقه اول آن به جا مانده است .

 

موزه آنتالیا

اگر به موزه گردی و تماشای اشیا و آثار تاریخی علاقه مندید موزه آنتالیا میتواند انتخاب خوبی در سفر به این شهر برایتان باشد . در این موزه بهترین آثار کشف شده از مناطق ساحلی ترکیه نگهداری میشود که در بازدید از آن میتوانید آثاری از عصر برنز تا بیزانس را از نزدیک ببنید . ۱۳ تالار موزه با ۵ هزار اثر تاریخی موجود در آن تصویری کامل از تاریخ و اصالت ترکیه برایتان به نمایش میگذارد . سکه‌ها، اتاق امپراطوری، تابوت‌ها و آیکون‌های مسیحیت از مهم‌ترین بخش‌های موزه است.

مسجد ییولی مناره

مسحد ییولی مناره یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیاست که از دوران سلجوقیان به جا مانده است . این مسجد بین سال های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ میلادی به امر علاءالدین کیقباد سلطان سجوقی ساخته شده به همین دلیل به آن مسجد علاءالدین نیز میگویند . ییولی مناره در واقع قدیمی ترین مسجد آنتالیاست که در نزدیکی شهر باستانی واقع شده . مناره مسجد نمادی از معماری دوره سلجوقی است که به صورت استوانه ای شکل در شرق مسجد ساخته شده ییولی در زبان ترکی به معنی شیار دار است که با توجه به ساختار شیاری مناره این نام انتخاب شده .  خود مسجد از خشت و مستطیلی است که  ۶ گنبد دارد .

 

 

قلعه رومی

این قلعه در قرن دوم به عنوان یک برج مراقبتی ساخته شده و ۱۴ متر ارتفاع دارد . اغلب براین باورند که این قلعه برای دیدبانی استفاده میشود . در حال حاضر گردشگران برای تماشای غروب افتاب به قلعه رومی میروند .  در مقابل آن که رو به بندر قدیمی آنتالیاست منظره ای چشم نواز به چشم میخورد .

 

 آسپندوس

در فاصله ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا بنایی وجود دارد که به عنوان تماشاخانه رومی مورد استفاده قرار میگرفته است . در قرن های دو و سه این شهر باستانی روزهایی با شکوه داشته است. و امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود . در بازدید از این بنا که در واقع آمفی تئاتر زمان خودش بوده تصویری از دوران روم باستان برایتان خلق میشود . معماری آسپندوس به این گونه است که یک نیم دایره بزرگ طراحی شده و داخل آن از بالا تا پایین جایگاه هایی به شکل سکو ساخته شده است . سکو ها محل نشستن تماشاگران بوده به این صورت که در ردیف جلو سناتور ها و قاضی ها و در ردیف دوم افراد مشهور مینشستند .

این مجموعه امروزه بازسازی شده و با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر میزبان بسیاری از جشنواره‌های موسیقی و نمایش هاست .

سواحل دیدنی

اگر بخواهیم کمی از جنبه تاریخی آنتالیا فاصله بگیریم و به جنبه تفریحی آن بپردازیم.  مهم ترین جاذبه ای  که به شما معرفی خواهیم کرد سواحل این شهر است . آنتالیا ۴۰۰ ساحل دارد که در ادامه با تعدادی از معروف ترین آن ها آشنا میشویم  .

 

لارا

در ۶ کیلومتری شرق آنتالیا ساحلی شنی و منحصر به فرد هست که لارا نام دارد . این منطقه یکی از نزدیکترین مناطق تفریحی به آنتالیاست که با داشتن انواع پلاژ ها ، رستوران ، مراکز تفریحی ، باشگاه و سایر امکانات تفریحی به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده .علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی متنوع و لذت آفتاب گرفتن در این ساحل منحصر به فرد ، بازدید از آبشار دودون که در این منطقه قرار دارد بر جذابیت ساحل لارا افزوده است .

 

ساحل کمر

اگر بخواهیم تمیز ترین ساحل آنتالیا را نام ببریم باید به ساحل کمر در غرب این شهر اشاره کنیم .آب دریا در این قسمت به حدی تمیز و شفاف است که از طرف اتحادیه اروپا به عنوان تمیز ترین ساحل برگزیده شده . انواع امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه آن را به یکی از مکان هایی تبدیل کرده که مسافران در سفر به آنتالیا حتما سری به آن میزنند . ساحل کمر به عنوان یک شهرک علاوه بر برگزاری انواع فستیوال های غواصی و قایق رانی در آن از بهترین مراکز خرید نیز برخوردار است. که آن را همه چیز تمام کرده است .

 

ساحل بلک

اگر میخواهید سفرتان را در یک منطقه ی لوکس و فوق مدرن سپری کنید ساحل بلک انتخاب مناسب شماست . این ساحل در ۳۰ کیلومتری آنتالیاست. که با وجود فاصله ای که دارد به خاطر داشتن زیبایی‌هایی طبیعی و امکانات تفریحی گردشگران زیادی را جذب میکند . جاذبه های تاریخی آسپندوس و پرگا در این ساحل قرار دارند . همچنین زمین های گلفی که بین ساحل و کوه واقع شده اند و تجربه بازی گلف در این منطقه از دیگر وجوه متمایز کننده  ساحل بلک است.

 

ساحل کنیالتی 

این ساحل از لارا هم به آنتالیا نزدیک تر است به همین خاطر پاتوق خیلی از محلی ها شده . آب های کنیالتی هم بسیار تمیز و شفاف است  و امکان شنا در آن میسر است . این ساحل که تبدیل به یک شهرک شده تفریحات بسیاری دارد که یکی از آنها بازدید از آکواریوم دیدنی و معروف این ساحل است . این مجموعه که ۴۰ اکواریوم را در خود جای داده یکی از وسیع ترین آکواریوم های دنیا به شمار میرود .و تونل ۱۳۱ متری آن بزرگترین تونل آکواریومی جهان است .

 

درباره ترکیه  بیشتر بخوانید :

جاذبه های دیدنی وان ترکیه | تور ترکیه ۲۰۲۲

جزیره های ترکیه و زیبا ترین آنها کدامند؟

بهترین مراکز خرید ترکیه

بهترین غذاهای خیابانی ترکیه و استانبول کدامند؟ 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها